Hallen



Nu har jag en hel hög med foton tagna i just hallen.
Det är några av er som velat se fler bilder från den smarta lösningen med skoskåp som jag gjort vid ingången.
So here we go! :)

Såhär såg alltså hallen ut när vi var och kikade på den,
när de gamla ägarna fortfarande bodde där.







Här är de gamla garderobsdörrarna, där de så småningom blev skjutdörrar istället.



På bilden ovan så har jag målat dörrkarmen in till badrummet.
De gamla dörrarna till garderoberna i hallen står bredvid.



Här är jag i full gång med spacklingen...



Morfar, jag och Patrik har i omgångar målat garderoberna i hallen invändigt.
Tidigare var de bruna inuti- Ganska mycket fräschare nu, när det är vitt!



Pappa har satt dit första tapet-biten.



Tapetseringen är klar.
Den bruna innerdörren är bytt till en ny vit dörr.
Golvet har börjat täckas av.



Skoskåpen ska snart på plats...
Först ska de måttas in så det blir rakt.








Och här har vi resultatet.
6 skoskåp med plats för måååånga skor och en vit överhylla.







Här har även skjutdörrarna kommit på plats.
De beställde vi från K-Rauta och kostade ca 4500kr.
En dörr i spegelglas och den andra i vanlig vit folie.





Längst ned i högra hörnet är lösningen på en hel drös med sladdar, modem m.m.
Skönt att bygga in det, så man slipper se det.

◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

Några enkla förändringar gör en otroligt stor skillnad.
Hallen känns betydligt större och bättre planerad.
Skoförvaringen gör att det är lätt att hålla i ordning och inget behöver stå framme.
Det ser alltid städat ut :)


Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Hej, jag är ny läsare av din blogg, tycker det är skitkul att se hur ni gjort iordning er nya lägenhet. Hittade din blogg när jag läste kommentarerna om den öppna spisen ni köpt från ellos, haha :) Jag skulle vilja läsa lite mer om lägenhetsköpet, från början till slut. Hur ni har tänkt med renoveringen från rum till rum osv, hur mycket ni har lagt ner på att totalrenovera (om det är något ni vill dela med er av). Skulle vara kul att läsa :)



Själv ska jag snart bli sambo, dvs sälja min lägenhet, och flytta in i min pojkväns bostadsrätt (som behöver en del renovering i mitt tycke, haha) God fortsättning!

2009-12-27 @ 14:59:56
URL: http://emmaandersson.se
Postat av: Sofia

Hej!

Ramlade in på din blogg för första gången idag. Och såg den helt underbara lampan ni har i hallen- vart är den köpt? Preciiiis en sån jag vill ha ju :)

2009-12-27 @ 19:48:32
Postat av: Jill

Svar:

Emma: Tack! vad kul att du hittat till min blogg. Jag ska skriva ihop det du ville veta någon dag, det ska jag absolut göra :) ha de så gott och god fortsättning på dig också kram



Sofia: hejhej! den är köpt på mio och heter blitz, kostar 1550kr. Hoppas du hittar den! kram



2009-12-27 @ 22:28:10
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Det är vrkligen supersmart ni gjort med skoförvaringen och med en hylla över, skulle passa perfekt inna i min garderob, tål att tänkas på :-)



Er hall är riktigt snygg och det går ju inte att förstår att det är samma hall som innan.



Hoppas att du har en bra måndag, kram kram

2009-12-28 @ 15:45:13
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback