Kycklinggott



Ibland kan det vara svårt att komma på vad man ska äta till middag. Jag kommer nog lägga upp lite recept med jämna mellanrum eftersom även det har efterfrågats. Och till er som undrar; nej jag äter inte fisk eller skaldjur eller ngt annat som lever i vatten. Kött äter jag, men helst inte. Får jag avstå så gör jag det gärna. Kyckling däremot älskar jag. Det är väl det jag lever på. Och Quorn då. Mumma!!! Enformigt? Nej, det gäller att variera sig :)
Den här maträtten under, lagar jag titt som tätt. Lätt, snabb och väldigt gott!



4 port.

4 kycklingfiléer
1/2 purjolök
1 tsk curry
salt och peppar
1 hönsbuljongtärning
3 dl vatten
2-3 msk mango chutney
2 d creme fraiche
1 dl grädde
soja, för färgens skull
2 mogna avocado, skurna i bitar

Gör så här:
Skär kycklingen i små bitar och bryn dem. Strimla purjo och låt den fräsa med. Pudra över curry och krydda ev.med salt och peppar.
Tillsätt vatten, buljongtärning och chutney. Låt puttra en stund och tillsätt sedan creme fraiche och grädde. Red ev. av grytan med lite mjöl och vatten.
Tillsätt soja så grytan får fin färg. Rör ner avocadon i den färdiga grytan.

Servera med ris, cous cous, qunioa eller bara ugnsrostade rotfrukter/potatis. Välj själv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback