bör jag ta åt mig?


kom precis hem från jobbet. blev klar en timme tidigare än jag trodde. allt har flytit på bra idag, skönt.
läste just den här artikeln:

Stressens biverkningar
  • känslomässiga reaktioner (retlighet, ångest, sömnproblem, depression, hypokondri, alienation, utbrändhet, familjerelationsproblem),
  • kognitiva reaktioner (svårigheter att koncentrera sig, minnas, lära sig nya saker, fatta beslut),
  • beteendemässiga reaktioner (missbruk av droger, alkohol och tobak; destruktivt beteende)
  • fysiologiska reaktioner (ryggproblem, nedsatt immunitet, magsår, hjärtproblem, högt blodtryck).


Hmmm, jag lider jju av nästan allt som är stressbiverkningar... borde ta mig i kragen och sluta jobba 12-14 timmars pass och hålla mig till en normal heltidstjänst.. så kanske alla mina relationer skulle bli bättre och jag skulle sluta bete mig som en barnrumpa och jag kanske till o med skulle känna att jag mådde bra! vad tror ni? bör jag ta åt mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

gå och lägg dig ist!

2009-05-27 @ 23:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback