hej måndag



ännu en dag har gått.
mamma och jag började den med ett besök på ikea.
blev lite smått och gott.
 bla saker som felat till köket och de nya tallrikarna.
allt fanns hemma förutom några handtag.. typsikt.
men jag får ta o beställa dem via deras hemsida istället.
sen åkte vi till lägenheten för att se hur det gått för pappa under dagen.
spiskåpan är uppe! alla lister är på plats!
dimmerspotarna är uppsatta! hällen och ugnen likaså...
wow. han hade jobbat på bra!!!! du är så duktig pappa!!!
 vi städade undan lite och åkte till EM för att hämta hem
soffan, sängkappan, kökslampan och soffbordet.
nu i veckan ska vi åka och köpa en ny matta till vardagsrummet,
den andra ser så pluttig ut :)
patrik kom och hjälpte till att bära in de nya möblerna..
 det var på millimetern att det gick!
sen for vi till skönborg för att äta middag.
direkt efter måltiden så var det hemmåt igen.
 packade (eller rättare sagt; slängde ner) alla kläder i ikeakassar
och tog alla kläder samt allt från köket och körde bort till
lägenheten för att springa (ta hissen...) upp med det dit.
nu är vi hemma i gamla lägenheten.
patrik pluggar igen och jag sitter här.
 ska snart fortsätta att packa...
man börjar inse nu hur jäkla mkt skit man äger.
men nu har vi inte tid att slänga saker utan det får vi göra
när vi packar upp allt i nya lägenheten.
 tiden är ju knapp.
 snart ska denna lägenheten vara flyttstädad och överlämnad :S
kommer sakna mitt garage!!!!


ni får ursäkta att bilderna är så dåliga..
 kameran i min mobil suger! när allt står klart så
kommer det komma fina före och efter bilder :)
så håll till godo.





kåpan/fläkten med kolfilter och häll på plats.
dock är allt jättedammigt och smutsigt nu eftersom det borras lite överallt.




nu är det blå skyddspappret borta från luckorna.
spotarna är på plats och det är även dimmer så det ger fint sken på kvällarna :)
ser ni nu hur snyggt det blir?




soffa med silverben... hur mkt mer jill blire??
och det nya vita soffbordet som är högblankt vitt.
nu är det inte någon matta under.. men det kommer :)



jag slänger ner mina kläder i ikeakassar... totalt blev det åtta st packade idag...
jag är fortfarande inte färdig. har nu börjat inse hur mkt kläder jag faktiskt äger,
särskilt om jag jämför med min älskling...




...som fick ihop en bag... :) goding!!!!


imorgon är det åter på jobbet, salogen alltså,
knegar till sex sen ska vi fortsätta packa i lägenheten.
mamma kommer och hjälper till :)

ha de! :)



Kommentarer
Postat av: Emma

herree guu va fint det blir Jilli! :) puss

2009-11-24 @ 13:25:25
Postat av: Jill

tack emmsan! :) haha.. vänta bara tills jag bjuder hem er!!!

2009-11-24 @ 13:39:40
Postat av: Anna

shit va snyggt kök!!! vad är det för "mossaik" eller va det är på väggen =) love it!



mvh Anna

2009-11-24 @ 14:10:56
URL: http://frippeoanna.blogg.se/
Postat av: Jill

tack så mycket :)

det kallas för stavmosaik :) .. själva kaklet heter Blackwood.

2009-11-24 @ 16:59:19
Postat av: Lina

Åh va fint! :) Snyggt soffbord också, vart kommer det från? :)

2011-03-16 @ 17:17:10
Postat av: Jill

bordet är köpt på EM :)

2011-03-17 @ 15:16:58
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback