hejsan hoppsan allihopa



nu så... nu är jag tillbaka från en helt underbar vistelse i madrid.
vädret var på topp, kursen var kanon, sällskapet var super.
allt var bra förutom att jag blev förkyld på vägen dit. weell well.
en hel del roliga minnen tar vi iaf med oss :)




så jäklar vackert på kvällarna då alla
byggnader var upplysta...




vår dessert :)
vi blev bjudna på 5-rätters och jag gillade faktikst maten.
kryss i taket??? ;)
notan, 40 pers med 5-rätters.. mjae..
smakar det så kostar det!!!
först fick vi in potatisbitar med sallad
sedan en potatissoppa
sedan en mozzarella och tomatsallad
därefter huvudrätten, riven potatis med nåt kött och vinsås,
därefter efterätten ovan, mangosorbet,
sedan kaffe och nåt konstigt.




anna, tilda, jag



sååå härligt väder :)



triumphbågen
tilda, jag, susanne




detaljerna är oslagbara..
inte ens i paris fanns det så fina byggnader som här i madrid.


kom hem sent igår kväll.. givetvis så blev första stoppet att kika in
i lägenheten för att se vad pappa o patte lyckats med under tiden jag varit borta.
herregud säger jag bara!!!! det börjar ta form. ja, man ser faktikst att det är
ett kök som håller på att ta form. nu är båda sovrummen helt färdiga (ja, det är ju inga
 möbler där inne än, och garderobssystemet är inte ihopsatt än heller
 dock ska patrik o jag göra det i veckan) sen så är köket tapetserat och det mest målat,
behövs dra nåt varv till i taket bara. sen är det vitvaror som ska på plats och därefter kakel.
kaklet som vi ville ha är helt slut i hela sverige.. så vi får beked imorgon om hur lång
leveranstid det är.. så surt. vill verkligen ha det. sen är det luckor, socklar och massa annat smått o gott,
som belysning tex, kvar i köket.
elektriken kommer och gör de sista sakerna på torsdag...
snart är vardagsrum och hall färdiga för tapetsering också. så visst går det framåt!!! :)
tack pappa!!! utan dig hade det aldrig gått!
de ringde från em-möbler idag också. soffa, soffbord, matbord, stolar o sängkappan hade kommit nu..
dock kan vi inte hämta det förrän när vi har mer plats över, så det blir väl om 2 veckor, i samband med inflyttningen.




tapeten i arbetsrummet.
vi är så nöjda med den.
den ser vit ut på håll men med tankte på
silvermönstret så ger det ändå liv i väggen.




fondtapeten i sovrummet.
den här bara älskar jag!!!!
vit med silvermönster...
kan inte bli mer jill än såhär!

idag efter jobbet så gick jag till lägenheten och så kom min moster och min kusin johan på besök.
christina har vart där många ggr. konjak måste ju lära sig den nya rundan, så han vet vart samba
flyttar :) men johan var där för första gången. sen efter dom gick så målade jag elementet i köket
och sedan kom anna och pierre för att kika lite :) blev så glad!

nu ska vi bädda ner oss.. jag känner mig fortfarande inte riktigt hundra och imorgon börjar
vi båda tidigt. samba ligger redan och sover.. sömntuta :)

guten nacht!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback