idag har det hänt grejjer :)



hellu!
måste bara börja med att säga att jag har fruktansvärt ont i ryggen.
det håra arbetet tar ut sin rätt.
 hinner jag ikväll så ska jag ta mig ett lindrande bad (kanske det sista?)
nåväl.
vi tog sovmorgon idag till åtta.
sen bar det av till lägenheten.
 pappa började med tapetseringen i hallen
 och patrik och jag satte igång med de nya garderobsstommarna
 som vi ska ha i arbetsrummet.
sen har man gjort lite av varje.
 vi var iväg och åt på La Strada också.
Lunch var vi ju tvunga att ha :)
sen fortsatte pappa och jag med hallen
 medans patrik gick hem till gamla lägenheten för att plugga.

imorgon på förmiddagen så ska vi flytta ut alla saker
 som nu tar upp alla plats i vardagsrummet.
verktyg och massa skräp, målarfärg osv osv. listan kan göras lång.
sen ska vi ju på kära Lowes dop.
 ska bli himla mysigt :)
 jag är säker på att Jonna och mamma Lotta inte kommer misslyckas :)
John är väl säkert med på något hörn i planeringen också.
 jag ska ju vara gudmor tillsammans med
min bästa killkompis, Jonnas lillebror Erik som blir gudfar :)
när dopet är över så ska vi tillbaka till lägenheten.
pappa kommer göra klart de sista bitarna i hallen
och sen börjar han nog med köket igen.
Jag kommer nog att åka hem till gamla lägenheten
 för att packa och sedan köra några lass till nya lägenheten.
så imorgon blir det antagligen en ny uppdatering som talar om hur det gått.





de omtalade garderobsstommarna som finns i lägenheten.
de var bruna från början men nu har vi alltså målat allt vitt.
vilken skillnad!
synd att jag inte tog några bilder innan vi påbörjade det.
här ska sedan skjutdörrarna dit.




de nya garderobsstommarna som vi har satt ihop idag.
dock är de ej på plats eftersom en brytare och ett uttag sitter ivägen.
pappa får fixa det imorgon så det blir utanpåliggande istället.
sen blir det inredning i garderoben och vita högblanka skåpsluckor, samma som i köket.



första tapetbiten är på plats. även i hallen blir det alltså vitt! (och fräscht!!)
gamla toalettdörren är fortfarande på.




färdigtapetserat!!
den nya toalettdörren är på plats.
några golvlister likaså.




närbild på tapeten i hallen.
det är små små cirklar som är i silver på en vit bakgrund.



hallbyrån på plats och golvet är avtäckt. alla lister på plats.



andra delen av hallen.
 även här tapetserat och klart.
vi håller här på att sätta dit skolådorna.
 kan jag behöva till min skosamling.. hehe...
dock blev vi inte klara här idag för vi hade inte tillräckligt med plugg och skruv.
 fortsättning följer imorgon :)



kaklet är fogat och tvättat och klart! :) hur snyggt??????
UNDERBART!!!


nu ska jag plocka fram allt till dopet imorgon. slå in lite paket och fixa.
sen ska jag packa kökssakerna... wehoo vilken lördagkväll.

Ha de gott!
hörs igen imorgon :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback