renoveringen fortsätter...



känns inte som vi har fått något gjort idag i lägenheten.
 vissa saker håller man på med i timmar,
men resultaten syns liksom inte för det är sånt där roligt underarbete.
well. så idag har jag varit och köpt häftpistol och klammer till sängstommen,
 köpt en bit ny golvlist eftersom det behövdes lite mer nu när det nya köket är på plats...
och så köpte jag en massa svarta sopsäckar. de går åt som smör.
 vi har städat i ordning så att pappa kan påbörja tapetersingen
 av vardagsrummet imorgon på morgonen.
vi har påbörjat målningen av garderobsstommen sen tog den färgen slut.
 jag målade taket i vardagsrummet och patrik målade taket i hallen.
jag började med sängstommen. mätte ut måtten 60x160cm i skumgummit och skar ut.
sen upptäckte jag att jag behövde stryka tyget som ska hålla samman allt.
så patrik åkte o hämtade ett strykjärn och under tiden fick jag återigen
besök av en sovande lowe och john&jonna.
john har börjat tatuera lite nu, spännande! han ska få tatuera mig sen :)
 sen började jag stryka och då visade det sig att det var en fläck på tyget... kul.
 tvättid först om en vecka så mamma fick äran att ta hem tyget och tvätta det.
så längre än så kom jag alltså inte på sänggaveln, jävla skit.. :(
började istället att sätta ihop en byrå till sovrummet.
bakstycket fattades.. klarar oss utan det men det är så trist när inte alla saker är med i paketet.
annars så är diskmaskin och kyl/frys på plats nu och fungerar utmärkt.
imorgon bär det av till färgaffären med en gång när de öppnar vid sju,
sen till lägenheten och måla. pappa får tapetsera.
 tjejen på bbm skulle ringa när kaklet kommer så då åker vi upp och hämtar det.
 sen ska jag jobba eftermiddagen på salongen
och därefter åker jag till lägenheten igen...



socklar och kyl/frys på plats. det blir stiligt :)
vänta bara tills kaklet kommer upp i dagarna.. uj uj uj




diskmaskinen är på plats.
pappa tyckte den var riktigt snygg med den blå plasten på..
mjaeeee, mjaaaaaaaee... :)

känner en del stress inom mig.
 det är stökigt här hemma och det är stökigt i lägenheten.
det kommer vara så en månad framöver ungefär. ja till jul typ.
 de som känner mig vet att jag inte kan ha det stökigt runt omkring mig..
jag fungerar inte riktigt då och det är precis sån jag känner mig nu.
 därför blir det ett stressmoment.
 och därför har jag ett sånt jävla temperament nu.
jag skriker på alla.
 hej nervvrak.
har liksom 100000  saker kvar att göra i nya lägenheten
och jag har ungefär 170000 saker kvar att göra här i gamla lägenheten innan vi är klara här.
bara packa alla kläder, usscchhh, jag vill inte tänka på det.
så nu ska jag städa här innan det är bedtime...
gullepatrik hade diskat och städat köket innan iaf
och nu sitter han som vanligt bänkad framför fysikboken.


god natt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback