trötta, slitna..


hemma i gamla lägenheten nu. vi ligger båda i sängen helt utslagna... med varsin dator i knät haha.. även tvn är på och landskampen mellan argentina o spanien. jobbet på salongen idag gick bra. en stackars liten flicka grät hejdlöst efter att ida klippt av hennes hår. stackarn.. sen efter det har vi bara varit i lägenheten. målat taket i vardagsrummet och slipat väggarna... jag har slipat alla golvlister och målat dom. morfar målade den inbyggda garderoben i hallen inuti och patrik o jag fortsatte efter att morfar gick hem. så nu är den vit och fin inuti. imorgon ska vi snygga till utvändigt på den. ta bort de nuvarande gångjärnen och spackla igen och sen när de torkat så ska det slipas och sedan målas vitt.  sen är det dags att måla taket i hallen för vår del. och sedan slipa väggarna..
vardagsrummet har vi gjort färdigt så pappa kommer antaligen börja tapetsera där imorgon.
får jag tid över imorgon så kommer jag nog påbörja sängstommen. men allt tar så mkt längre tid än vad man tror. tiden går jättefort när man är där o jobbar... i slutet av nästa vecka/början på nästnästa så ska det nog börja likna något. tanken är då att man ska kunna börja dammsuga och få in lite möbler. 25 november så ska vi flytta alla saker. jobbigt.. finns ju en hel del prylar. time will tell hur allt går. än så länge känns det som det bara är kaos.. men vem vet, det kanske vänder??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback