wishes


jag önskar:

- att lägenheten, den gamla, var färdigpackad och urstädad
- att allt får plats i nya lägenheten (just nu känns det inte som det)
- att jag inte mår sämre än vad jag gör nu imorgon 
när jag vaknar (tog vaccinet efter jobbet och känner mig dåsig och yr)


ja.. det var lite wishes for today.
har precis betalat lite räkningar, och så var man fattig igen.
efter vi vaccinerat oss så (svimmade inte, sprutan kändes ju inte!!)
 åkte vi och köpte brödrost, kaffebryggare, ny matta och en trådlös mus till våra bärbara.
vit givetvis.
har verkligen snöat in mig på vitt. snö är också vitt. fint det.
 men inte kommer vi få nån snö här innan jul.. nänä..
vi åkte även o hämtade fler flyttkartonger.
de går åt som smör.. förstår inte riktigt hur...
vi, eller rättare sagt jag, med hjälp av mamma
har packat 19 kartonger än så länge. 
bara prylar.. kläderna är ju redan packade. ja nästan allt iaf.
 hela förrådet i källaren återstår (SJUKT mkt saker, öppnar man dörren så får man innehållet över sig)
och hela klädkammaren är också kvar.
såååå ja. vi har att göra.
 dock hinner ju inte patrik hjälpa till något nu framöver.
 han har träningar igen och asmycket i skolan.

var även uppe en snabbis i lägenheten för att lämna nya mattan osv...



ny matta på plats.. samma färg som förra så de passar bra ihop :)
den andra, den gamla runda, ska vi nämligen ha framför öppna spisen!



diskho och blandare på plats. dock ej installerat och klart.

det som är kvar att göra i köket nu är följande:
- installera vattenledningar osv.
- mjukfoga
- sätta list vid kaklet
- sätta dit handtagen
- städa

i övriga lägenheten så är det de där skarvlisterna
som ska sågas och monteras och så är det några lampor,
 dra ny tv antennsladd, montera den öppna spisen,
slänga allt skräp som just nu är på balkongen,
sätta dit skjutdörrarna i hallen...
ja och sen säkert tusen saker till som jag inte kommer på nu.

jag jobbar tors, fre och lördag och sen när jag slutat på lördag
 så går flyttlasset (kanske flyttlassen???....)
och på söndag så ska de alltså flyttstädas här.
 fy fan var trist.

jag åt btw årets första (och andra, och tredje) lussekatt idag. MUMS.

ja, jävligt mkt trist text idag och bara två fjuttiga bilder.. sorry.
ibland bara blir det så.
nu ska jag sova..
tjo mannen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback