BLUEBERRIES




Nöjd grabb :)



Spannen var halvfull efter 50 minuter... Då gav vi upp efter ett antal myggbett.



Rensat och klart, färdiga för frysen.



Rensning pågår...



Trodde att den här äcklige saken var ett litet löv. Icke. Vidrig gröngöling...


Sådärja! Vi var i skogen i totalt en timme. Väldigt nöjda med våra 3 kg, som det blev efter all rensning. Det var supermysigt att plocka fram tills när myggen ville visa att även de var i skogen. Samba tyckte att det var hur kul som helst att springa fritt. Hon smaskade på rätt bra från buskarna hon också kan jag säga. Hennes tunga var alldeles blå efter.

Efter plockandet begav vi oss till Skönborg för tacos och fika. Hämtade även hem symaskinen.

Nu ska jag ta mig en lång dusch och sedan ska här sys gardiner. Ja. Jag har gardiner numera. Under tiden jag syr så ska jag även se på Irene Huss filmen på femman. Det gäller att vara effektiv.  Älskar ordet effektivitet.

Imorgon och kommande sex dagar väntar en 60 timmarsvecka :) Det känns faktiskt helt underbart och väldigt kul. Trivs så bra i situationen jag är i nu...

Pussar och Kramar från oss :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

åh så mysigt, ja e Eric ska ut nästa helg å plocka;) Va menar ni med billiga veckan föresten? Kraaam

2010-08-22 @ 22:34:03
Postat av: Jill

ja det kan jag rekommendera, det är underbart i skogen! jo billiga veckan är från icas nya reklam på tv... haha! vi äter vääääldiga mängder blåbär så då tyckte patrik att de bli billigare att ge sig ut själva o plocka än att köpa färdigplockat.

2010-08-22 @ 23:07:17
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: magdalena

Hej! Jag såg just din blogg för första gången och har läst massor med frågor och svar och tips osv!

En sak som jag undrar om du vet någonting om är håravfall. Jag är 20 år gammal och helt plötsligt började håret bara flyga av, ca 4 månader sedan. Jag har läst mig till att det kan bero av stress, men jag har inte varit stressad över huvud taget. Jag har mått hur bra som helst senaste två åren och inte heller har jag varit sjuk. Om det inte är järnbrist så vet jag faktiskt inte vad det kan vara!

Du råkar inte ha tips på produkter/kost/läkare?

Hjälp, jag har nästan inget hår kvar :-(

2010-08-24 @ 00:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback