Måndag förmiddag!




Den här bilden tog jag för en timme sedan. Med mobilkameran, och för första gången
så måste jag säga att kameran faktiskt visade upp sina alla fem megapixels.
Ser ni vilket konstigt sken det är ute? Himmeln var verkligen superblå, nästan åt det lila.



Nu är Tuttelo och jag hemma efter en morgonpromenad. Hon ville verkligen inte gå idag, stackarn, så det fick bli en kort tur. Ska smörja in hennes tassar snart, så de inte spricker. Samba längtar verkligen lika mycket som Matte till sommaren. Just nu ligger hon här på pläden, med en napp i munnen. Ibland undrar jag om hon tror att hon är människa?

Har ringt runt och fixat lite saker nu inför företaget. Givetvis var min försäkringsmäklare sjuk idag, så jag får prova imorgon igen och se om han frisknat till. Annars så har jag idag fixat utträdesansökan ur Handels och min nuvarande A-kassa och en inträdesansökan till min nya arbetslöshetskassa, Småföretagarna. Kommer få hem alla papper inom några dagar och sedan ska allt skickas in.
När jag fixat försäkringarna så är det bara åter dags att vänta på Skatteverket och Bolagsverket och deras godkännande av företaget.
Sedan är det lite bankgrejer som ska fixas. Pengar måste ju företaget ha! Och jag måste fixa bankgiro, skattegiro och lite annat smått och gott.

Nu blir det lite stök och städ här hemma till hög musik. Patrik är i skolan och så fort han kommer hem igen så ska jag åka och handla mat. Idag står gulashsoppa på matsedeln. Det är snuskigt gott faktiskt. Passar bra med soppa när det är kallt ute.

Vi hörs senare. Ha en fin fin Måndag allesammans.
Puss och Kram!


Kommentarer
Postat av: Joline

Gud vad härligt det set ut :)

2010-02-08 @ 12:36:35
URL: http://joooliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback