TAKE ME TO THE PROM






Ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna. De är tagna med en gammal sunkig mobil.

Här är två tjejer och deras baluppsättningar som jag gjorde för något år(några år?) sedan.
Det jag tycker är viktigt att tänka på är att man ska ha en frisyr som man kan bära upp och som passar resten av klädseln. Ofta är det lite enklare även det som ser mer elegant ut och sofistikerat. Tänk "less is more". Man behöver inte ha allt utan snarare tvärtom.

Den kommande balen hoppas jag att jag får se lite mer av vårens och sommarens trender. Det som kommer stort är indie och flätor. Halva uppsättningar. Lite vågigt hår blandat med flätor. Grekiska gudinnor känns helt rätt! Hur fint som helst!! Om man vill vara mer klassisk så tycker jag att den stora knuten är vacker och uppseendeväckande. Lite inspirationsbilder kommer här.
























Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! tänkte bara kolla om du vet vart man kan köpa löshår som man kan sätta i när man vill göra en lång fläta? det gör ingenting om det inte är äkta.

MVH

Alexandra

2010-03-22 @ 18:19:27
URL: http://alexandram.devote.se/
Postat av: Jill

Hej!

Det finns väldigt många olika inköpsställen. Jag köper ju alltid mitt via en stor grossist, där tyvärr bara frisörer får handla. Men exempelvis så finns ju happyhair.se. Dock är det svårt att få rätt färg när man beställer över nätet så mitt tips är att gå till en lokal shop där de säljer hår och prova ut ngt som passar. Här i Växjö så finns ju afroshop och woodoo-land. Tänk på att hår som inte är äkta (syntethår) inte får värmas eftersom det då smälter samt att det kan se väldigt plastigt ut jämfört med ditt egna hår!

2010-03-22 @ 19:12:42
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback