HÄRLIGA SÖNDAG



Här ser ni skåpet som jag fyndade på Blocket i veckan. Är så nöjd med det. Precis ett sådant som jag ville ha! Kommer bli så fint efter min lilla renovering. Färgen blir vintervit, såklart!

Nu bär det av till K-rauta för att inhandla oljebaserad grundfärg och vattenbaserad grundfärg. Därefter så sticker Samba och jag till Skönborg för att slipa och måla skåpet ovan. Först ska det dock maskeras och så ska jag plocka bort alla lås och handtag så de inte förstörs vid målningen. Ska även börja slipa lite på några gamla fönster som jag hittat där ute som skall bli speglar. Det tar ju lite tid sånt där eftersom man totalt sett målar ca 4 gånger/möbel och måste låta färgen torka mellan gångerna och slipa innan det ska målas igen. Perfekt söndagsjobb när man är lite trött i mössan, vilket jag är minst sagt idag. Hoppas verkligen att mor bjuder på middag senare... hihi.

See you later skater!


Kommentarer
Postat av: Anonym

å va fin!

2010-10-17 @ 11:14:10
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vilket fint skåp! PRECIS ett sånt jag är ute efter. Har kollat Blocket men det finns få fina. Tror nog jag får åka till nåt loppis, auktion eller nåt :)

2010-10-18 @ 13:36:02
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback