SHABBY CHIC KISTA












Japp, här har vi då kistan som jag fann uppe på farmors och farfars vind. Den var, precis som första bilden påvisar, i orginalskick till en början. Men jag ville ha den vit och shabby.

Sagt och gjort.
Jag for upp till K-Rauta, inhandlade färg, slippapper och målartvätt m.m. Sedan ut till Skönborg för att använda målartvätten och en skrapa för att få bort lite fula beläggningar och all smuts. Sedan maskerade jag allt smide för att sen måla alla träpartier med den vita färgen. Lät torka och efter några dagar påbörjade jag slipningen för att få fram det "gamla" och för att på något sett få kistan att se gammal och sliten ut.

Nu står den här hemma och jag är nöjd med resultatet! Jag älskar den! Det enda som fattas nu är ett beslag till låset. Men det ska jag nog lyckas få tag på snart. Ni får se den på plats när jag gjort klart en annan sak som jag håller på med ute på Skönborg... :)

Älskar att pyssla, och jobba med händerna! Känns som jag kommer ha många projekt framöver... Idéerna och kreativiteten sprudlar :)


Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Haha, jag satt och läste rubriken om och om igen. Jag trodde att det stod Shabby Chic Kista, som att det skulle vara en affär i Kista som heter Shabby chic :)

2010-09-07 @ 21:04:08
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback