SVAR FRÅN FRÅGESTUNDEN

Säljer ni färg på salongen som man kan slänga i håret hemma?
Vi säljer bara toningar!

Varifrån kommer all din energi?
Bra fråga! Jag är levnadsglad och gör bara saker som jag tycker är kul.

Hur får du tid för vänner och familj när du jobbar så mycket?
Jag önskar att dygnet hade många fler timmar för jag hinner tyvärr inte allt jag vill. Minns inte ens när jag var hemma hos mina föräldrar senast och vänner hinner jag oftast bara med på helgerna. Jättetråkigt att läget är så men i veckorna har jag ingen energi till det efter en lång arbetsdag.

Min fråga är vad som är skillnaden på balsam och detangler?
Det är i det stora hela ingen skillnad alls. En detangler är mer utredande.

Vilken av de resor du varit på skulle du i första hand rekommendera att åka och varför? Ska tillägga att det är jag och min pojkvän som är sugna på att komma iväg!
Det beror på vilken årstid man vill åka. På sommaren: Sardinien är en klar favorit, men även Cypern (Fig Tree Bay)! På vintern: Thailand.

Hur gör du när du lockar ditt hår?

Jag ska visa er, snart! Lovar :)

Jag är så nyfiken på vad du har för tatuering på överarmen?
Jag har en tribal där som snart är borta efter några laserbehandlingar!

Du verkar va så otroligt motiverad och full av energi, med mycket jobb och tidiga mornar, vart får du din motivation ifrån?
Jag älskar mitt jobb mer än nånting annat. Det är en glädje för mig att få jobba som frisör och kanske är det därför som jag skuttar upp varje morgon ;-) Haha! Sömn har aldrig varit en favoritsysselsättning och jag tycker att jag är som piggast ifall jag sovit 6 eller max 7 timmar på en natt. Sover jag mer än så känner jag mig bakis.
Vaknar alltid av mig själv, innan klockan ringer!

Vad tycker du om håroljor? Om du testat, kan du rekommendera någon?
Använder alltid olja i mitt hår. Jag förespråkar gärna KendiOil från Alternas Bamboo-serie.

Sen undrar jag om de värmesprayer man kan köpa för att skydda håret mot t.ex. plattänger faktiskt funkar?
Det beror på vilket värmeskydd du använder. Köper du hos frisör där råvarorna i produkterna är så bra mycket bättre än i butik, då hjälper det mot värme.

Har du tips på hemmagjorda hårinpackningar som funkar?
Nix, tyvärr inte. Tror inte på att råvarorna man har hemma i skafferiet kan göra underverk :)..

Vart hittar du all inspiration till inredningen hemma hos er?
Jag suger åt mig inspiration över allt. Främst genom nätet och inredningstidningar.

Vad har du för tatueringar?
Det finns bilder på alla mina tatueringar i bloggen, men eftersom det är så många som efterfrågar det så ska jag göra ett inlägg framöver om just tatueringar. Jag har främst texter med olika budskap.

Vad skulle du göra om en kund inte blir nöjd? Har det hänt?
Jag har, vad jag vet, aldrig gjort en kund missnöjd. Jag låter aldrig en kund gå utanför dörren om jag själv inte är nöjd med resultatet!

Såg så fint ut när ni var på Sardinien, så jag undrar bara vilken stad ni var i och vilket hotell ni bodde på?
Vi bodde i Alghero, på hotell Florida.

Vilken färg/frisyr är "inne" till våren?
Försöker att inte tänka på trender när det kommer till håret för jag tycker att det är så pass individuellt. Men om jag måste säga något så är det mer pasteller i vår, den korta pagen har nu vuxit sig lite längre och jag gillar fortfarande ombre och den lite nonchalanta stilen.  

Hur är det egentligen med att färga håret när man är gravid?
Jag vet inte hur det är med färgerna som finns i butik men på salong är det ingen fara. I alla fall inte de färgerna som vi använder, för de är så skonsamma och snälla.

Vad brukar du göra efter ditt jobb?
Det är olika! Oftast så slutar jag mellan 18 och 21. Jag hämtar hunden (om inte Patrik redan gjort det) och sedan lagar vi mat, äter, går kvällspromenad med Samba och sen duschar jag och sedan blir det väl nån timme framför tvn innan jag slutligen hamnar i sängen :)

Vad/ hur äter du en vanlig dag?
Det är väldigt olika. Kött avstår jag helst från även om jag tycker det är gott ibland. Fisk gillar jag inte. Kyckling äter jag dock :) Variationen är alltså inte så stor ;-)

Jag skulle vilja utbilda mig till frisör nu efter gymnasiet! Vet du någon utbildning som du kan rekomendera mig? :)
Tyvärr så har jag ingen koll på det alls :(

Skulle du kunna ge oss elever som läser till frisör något/några tips som är bra att veta eller så? Kanske något du önskade att du frågade mer i skolan eller när man är ute på praktik.
Gud vilken svår fråga! Jag vet inte, jag var rätt nöjd med min utbildning. Dock var det några tuffa och tråkiga år precis efter skolan då man fick "slava" en del. Men så är det väl alltid; man måste jobba sig upp! Men det är helt klart viktigt att visa sina framfötter, visa att man VILL även om man ännu inte kan :)



Kommentarer
Postat av: Anna O:)

2012-01-23 @ 19:40:01
Postat av: Anonym

Du är otrolig Jill! Så stark och en underbar vän!

2012-01-23 @ 19:41:01
Postat av: Anna O:)

Såklart så skulle inläggen höra ihop:) hehe jag som inte lärt mig detta riktigt:p

2012-01-23 @ 19:42:14
Postat av: Jill

Haha Anna! Du är för söt :-) tack!!! Å du är MINST lika stark! Kärlek och kramar till dig!

2012-01-23 @ 20:24:28
Postat av: Mickan

Visst gör det! Så enkelt men ändå gott.

2012-01-23 @ 20:42:05
URL: http://livelovelaugh.blogg.se/
Postat av: Ellen i Colorado

2012-01-24 @ 03:09:42
URL: http://es
Postat av: Ellen i Colorado

öhhh Jill, jag vill göra Ombre...kommer jag vara helt ute om jag gör de när jag kommer hem om 1 månad??? =P=P

2012-01-24 @ 03:11:49
URL: http://esfc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback