THE BALCONY


Några av er som efterfrågat bilderna på balkongen nu när den är klar. So here we go. ENJOY! :)

Före:




Under renoveringsprocessen:




Efter:






Balkongen är så gott som färdig, vilket den varit i ett par veckor nu. Är så nöjd!!

Det vi har gjort är följande:
Jag började med att maskera fönster etc och sedan slipa. Målade sedan plåt och träbeslag. Målade därefter betong och puts/tegelväggen vit ett antal ggr så det inte lyser igenom någonstans. Pappa la sedan trägolvet och det är även han som slipat och sedan målat bordet vitt (det var från början mörkt trä).
Jag måttbeställde även rullgardiner i mörkblått som vi monterade upp. Tidigare var det såna där hemska träpersienner med långa snören som hängde överallt.

Det fattas en vit träbänk som jag skall ha i andra änden av balkongen och därpå ska även de blå kuddarna ligga.

Nå, vad säger ni? Duger det? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint=)



Var har ni köpt stolarna och bordet?=)

2010-05-09 @ 15:17:09
Postat av: P

Oj så snyggt, golvet är verkligen hur läckert som helst!



Och ang att du inte bloggar nog- what? Tack gode gud att jag har sluppit sådana gnällspikar på min blogg som verkar tro att man lever för att underhålla dom ;)

2010-05-10 @ 00:05:28
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: Jill

Tackar :)



bordet är köpt på ikea, heter äpplarö, men vi har som sagt målat om det till vitt.

stolarna är faktiskt från Citygross.. men sen har jag köpt plädar till dem!!

2010-05-10 @ 15:55:55
Postat av: Nilla

Så fint det blev! Det där golvet var ju jättesnyggt till det vita!



Hoppas att ni får många fina sommarkvällar där ute!

2010-05-10 @ 21:17:41
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Johanna

Supersnyggt

Längtar tills vi får vår balkong och kan inreda den=)

2010-05-11 @ 11:36:29
URL: http://maxwilmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback