TAKING THE RISK


Yepp. Med risk för att ni ska bli snuskigt äcklade av mig så tänkte jag nu visa er lite härliga böld-bilder på mig... Läste att några av er har problem med det också. Försök få en remiss till en hudläkare/speciallistläkare. De är de enda som kan det här... Inget folk på vanliga vårdcentralen alltså.

Observera att följande bilder på mig är tagna när jag är svullen i HELA ansiktet. (Särskilt när bölderna sitter kring öga/näsa. Då blir jag väldigt svullen.) Alltså bara inte där problemet sitter. Det är därför det inte heter finne utan böld. Det är också pga bölderna som jag får medicin. Finnar/akne lider var och varannan person av, medans bölder är ganska ovanligt. Det har liksom funnits många anledningar till varför man inte vill gå till jobbet etc.

Inte nog med att man ser förjävlig ut så har man dessutom nedsatt funktion i ansiktet (idag har jag haft svårt för att äta (inte kunnat öppna munnen ordentligt och tungan har inte hängt med), tidigare har jag ibland inte kunnat titta osv.) Det värker och bultar något så fruktansvärt mycket och det resulterar i dålig sömn eller ingen sömn alls.

Jag lägger ut dessa bilderna eftersom det finns folk som inte har en aning om att dessa problemen finns. Tyvärr kan jag inte genom att visa bilder för er, förklara i ord hur ont det gör. Jag önskar ingen dessa problem! Vanliga finnar är iiiiiiiingenting i jämförelse, så ni som klagar på ett litet sår.. Tänk efter en gång till...

Here we go...














...och såhär ser det ut nu. En läkare har tömt min haka på var därav varbildningen. "Synd" att jag inte tog en bild igårkväll när det var värre. Nej jag har inte dubbelhaka, jag har bara en böld där under också.

Inga roliga bilder alls. Men vissa kanske kommer tycka det. I don't give a fuck. Jag står iaf upp och visar dessa bilderna utan att skämmas.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du är modig som lägger ut dessa bilder!!

2010-10-11 @ 23:11:10
Postat av: Johanna

Starkt av dig Jill!



Hoppas att det blir bättre med en gång, så du slipper ha ont!

Du är väldigt vacker och din blogg är rolig och inspirerande att läsa!



Stor Kram

2010-10-11 @ 23:44:32
Postat av: Anonym

åååh fyfan!

Stackare! det där ser absolut inte kul ut, lider med dej! Hoppas det blir bättre fort och att dom hittar något sätt att få bort det för gott =)

2010-10-11 @ 23:46:20
Postat av: Johanna

Du har berättat att du haft halsont och förkylningar men ändå går till jobbet. Det kan inte vara så att dessa bölder kommer i samband med att du är sjuk? Om kroppen inte får vila så kanske infektionen visar sig på det här sättet istället?

Krya på dig!

2010-10-12 @ 07:15:59
Postat av: Sofia

åh det ser ut att göra ont :( Krya på dig massor <3

2010-10-12 @ 07:40:22
Postat av: Anonym

Usch stackare. Det ser smärtsamt ut. Hoppas du mår bra snart igen. Tycker att det är starkt gjort av dig som visar bilder. Krya på dig!

2010-10-12 @ 08:39:50
Postat av: Wiwi

ser ut att göra ont... stackare... hoppas innerligen att medicinen hjälper dig...

2010-10-12 @ 14:00:23
URL: http://wiwis.blogg.se/
Postat av: Malin

Jadå varsågod=) alltid skönt att höra att man inte är ensam om sånna problem.. jag håller tummarna för att det fungerar:D ha det bra..

2010-11-26 @ 21:52:01
URL: http://lovetodance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback