BÄSTA & SÄMSTA KÖPEN 2011


Sockersöta Annawii har utmanat mig att visa mina fem bästa respektive sämsta köp 2011 och självklart antar jag utmaningen! Kan bli en spännande sak även för mig själv ;-) Förr var jag expert på att göra felköp men jag hade faktiskt lite svårt att välja ut mina 5 sämsta köp år 2011.

Mina 5 bästa köp:


1. Mina vaxade jeans från Gina Tricot. Jag har haft dessa jeansen var och varannan dag sedan jag fyndade dem på rean för ca 1 år sedan. De är fina, lite roligare än vanliga jeans och lite mer casual än skinnbyxor. Anledningen till att det blivit ett par favoriter i min garderob beror nog på att de är perfekta att jobba i. Arbetar ju som frisör och ibland blir man rent ut sagt tokig på allt hår som kryper ner i kläderna och gör att man aldrig mer vill använda plaggen för hur mycket man än tvättar kläderna så sitter håret kvar, och det kliar, kliar och KLIAR... Men som sagt. Lösningen är jeansen ovan! LOVE!


2. Mina härliga Jeffrey Campbell's kopior från Nelly kniper andraplatsen i denna utmaning. De är så sköna och nätta på foten, jag älskar dem! När de dessutom endast kostade en tredjedel av vad de äkta dyrgriperna gör så kändes det hela ännu lite bättre ;-)


3. Läppstift har aldrig varit något för mig- men sedan jag fick upp ögonen för dessa ovan så är jag fast. Jag blandar dem för att få en rosa/orange ton som jag verkligen gillar. Särskilt på sommaren, till brännan! Fräscht!



4. Grön metallic tröja från H&M Trend hamnar på plats 4. Nu används den inte så flitigt, men i somras hade jag den på mig var och varannan dag. Lovely.



5. Jeansshorts med knyt från Chicy. Jag har fått så otroligt många kommentarer om dessa godingar och de sitter som en smäck, så jag kan inte annat än älska dem ♥


Mina 5 sämsta köp:



1. Hur tänkte jag här? Baddräkt från Nelly. Jag har en likadan, men i svart, och den har jag använt ett par gånger, men denna färgchock... Hoow?? Den är fulsnygg och just av den anledningen så tack, men nej tack.


2. Hur underbara är inte dessa skärp från BikBok? Jag älskar dem! Nu undrar ni förmodligen varför de hamnat på "Sämsta-listan" och det beror på att de är för stora. Det är bara att göra fler hål tänker ni, men det går inte, för pärlorna och mönstrets skull.


3. Jacka från Elin Kling for H&M. Den är fin, jättefin verkligen. Men den är stor. Jäääätttestor. Och jag är pytteliten. Mini. Petit. You name it ;-)



4. Hatt från H&M i all ära. Toksnyggt på några få men absolut inte på mig. Nej Huuuu-jeda-mig! Jag går utan!



5. Silvertröja från H&M. Jättefin. Bara det att jag köpte min i Barcelona. Och den luktar därefter. Om det är avgaser eller något annat vet jag inte men oavsett hur många gånger jag tvättar den eller parfymerar den så luktar den ändå illa.

Nu utmanar jag dessa tjejer att visa 5 bästa respektive sämsta köp från 2011 Erika, Sara, Lorena, Ellen och Elin.



Kommentarer
Postat av: ANNAWII ♥

Åh vad kul att läsa finis!



Jag skulle gärna köpa baddräkten av dig och även skärpen (kanske går att få till ett nytt hål, eller är det helt omöjligt?).



Kraaaam

2012-01-03 @ 12:59:04
URL: http://annawii.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Oj, har du kvar jackan? Vilken storlek är det och är du villig att sälja? Kram

2012-01-03 @ 16:19:22
Postat av: carro

Testa att tvätta den illaluktande tröjan med en dl ättika tillsammans med tvättmedlet. Det Brukar ta bort även de värsta av lukter!

2012-01-03 @ 16:33:26
Postat av: Jill

Lovisa: jackan är såld :-(

Carro: tack för tipset!! Tåls att testa ;-)

2012-01-03 @ 19:39:52
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hej, jag är intresserad av att köpa pärlskärpet om det är till salu?



väldigt fin blogg du har



kram

2012-01-06 @ 18:00:48
URL: http://www.myfascination.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback