provocerande



jag är hemma från jobbet. utav en anledning:
 jag känner mig inte frisk nog för att gå till jobbet.
vad det beror på ska vissa bara skita fullständigt i men
det ni ska veta är att det är inget som jag njuter av.

 denna sjuktiden så har jag förlorat svinmycket pengar.
dels för att jag åkte dit och dels för att jag är hemma från jobbet.
jag om någon behöver alla pengar jag kan få just nu.

jag har legat hemma i feber och en huvudvärk
som inte ens går att beskriva. huvudvärken ska kollas upp,
för den har med all säkerhet inte ngt att göra med febern.
 men att man hör en viss person säga
"en förkylning med feber håller inte i sig så länge"
gör det hela bara mer irriterande och värre. varför använda fel attityd?
det är så otroligt provocerande att folk inte tror på en.
att bete sig som en skit mår ingen bra av, det ger bara dåligt rykte.
 ett rykte som redan finns.


att vara hemma från jobbet innebär en otrolig klump i magen,
ett dåligt samvete gentemot kunder.
alla har vi väl rätt till att vara sjuka?

jag har rätt till att vara sjuk, utan att berätta om mina symptom.
jag kanske mår dåligt psykiskt?
 jag kanske har problem med något annat,
ngt som känns för privat för att berätta för andra?
de som står mig nära vet vad problemet är.
men det är också jag som bestämmer 
vilka som ska veta det.
ifrågasätt mig inte. 
för som sagt, detta är inget som jag njuter av!
 
försök istället att vara glad för det som fortfarande finns kvar.
en vacker dag kommer allt vara förlorat.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jävla idiot, be honom dra åt helvete och säg upp dig! Puss

2009-06-29 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback