skarvlister...

skarvlister, ja det låter intressant va?
jag som är så otroligt noggrann kan ju inte ha guldiga skarvlister
i nya lägenheten när allt annat går i silver så patte och jag åkte upp till K-rauta
i morse innan jobbet för att inhandla silverlister istället.
kommer göra stooooor skillnad... hahaha.. sån perfektionist är jag.
ny kaffebryggare ska det inhandlas också.
 för vår "gamla" (3 månader gammal) passar inte in i vårt numera hypermoderna kök...
och en ny brödrost står också på inköpslistan...
 nu när vi har induktionshäll så trodde jag att vi skulle åka på att köpa nya
 kastruller men de klarade sig.
däremot blir vi tvunga att köpa en ny wokpanna/traktörpanna.
tänkte att ni ville veta detta... haha

ja igår så packade mamma och jag porslin tills vi blev blå.
fan vad jobbigt det är.
allt i gamla lägenheten är packat nu förutom klädkammaren..
och där, mina vänner, där vet ni hur det ser ut ;)
vi ska ta tag i den ikväll och sedan börja vi flytta ikväll och imorgon förmiddag.
ikväll ska vi även vaccineras mot svin.
jag kommer ju svimma som vanligt...
 hoppas verkligen att jag inte blir dålig av sprutan för
 jag hinner inte vara sjuk nu.
 sjuk får jag bli i januari isf.
imorgon ska det även inhandlas en ny matta
 till vardagsrummet... ja det är en lång inköpslista.

i lägenheten så ska det ikväll sågas ut för diskhon
och sen ska den tätas ordentligt...
sen är det nog snart dags för mjukfog.
pappa fixar biffen :)




en bild till från dopet när finfina Lowe somnat i mina armar
och därmed blev ännu tyngre ;)

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback