SVAR PÅ TAL


Hej! Jag såg just din blogg för första gången och har läst massor med frågor och svar och tips osv!
En sak som jag undrar om du vet någonting om är håravfall. Jag är 20 år gammal och helt plötsligt började håret bara flyga av, ca 4 månader sedan. Jag har läst mig till att det kan bero av stress, men jag har inte varit stressad över huvud taget. Jag har mått hur bra som helst senaste två åren och inte heller har jag varit sjuk. Om det inte är järnbrist så vet jag faktiskt inte vad det kan vara!
Du råkar inte ha tips på produkter/kost/läkare?
Hjälp, jag har nästan inget hår kvar :-(

Hej!
Det finns många saker som kan orsaka håravfall. Som du skriver så är stress en av de vanligaste faktorerna (bortsett från amning). Normalt sett så tappar man ca 120 hårstrån om dagen. Normalt är det även att man går in i perioder där man tappar mycket hår under en kort period, men den perioen brukar vara i max 3-4 månader. Du är inte undermedvetet stressad? Känner du dig trött och orkeslös? Tappar du lika mycket hår överallt eller är det fläckvis? Kvinnor drabbas ofta av problem i sköldkörteln. Det ger också upphov till håravfall och då blir det i större mängder än normalt. Det finns produkter mot håravfall, som är väldigt bra. Men om du har problem med din sköldkörtel så hjälper de inte på samma vis. De produkterna hittar du här. Men om du upplever att du tappar mycket hår och har gjort det under en längre tid så tycker jag att du ska kontakta en läkare som får ta blodprover på dig och kontrollera din sköldkörtel. Lycka till!!!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är jätterädd för att börja tappa hår .. tack för tipsen!



Skulle vara kul och se alla dina outfits, du klär dig verkligen snyggt! :)

2010-08-24 @ 08:49:12
Postat av: magdalena

Tack snälla för svaret!! Har bokat tid hos läkaren nu så jag hoppas jag får veta orsaken!

2010-08-24 @ 21:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback