ANSWER BABY!





Är det sant att man bara ska ta schampo i hårbotten?
Ja, det stämmer. Schampo är till för att rengöra skalpen och inget annat. Längderna blir rena när man sköjer ur schampot. Masserar du schampo i hela håret så torkar du ut det onödigt mycket.

Vad gäller till hösten i hårväg? Färg o form? För oss tjejer så är det mesta välkommet, så länge man trivs i det själv. Annars så är det fortfarande mycket tyngd i längderna, alltså inget uppklippt. Färgerna ska hållas neutrala med lätta förskiftningar. "Trasiga" flätor ser man mycket av och även "bakåtslicket".

När vill du ha barn och hur många? För det första så får man hoppas att man kan få barn när det väl är dags, dock finns det inga som helst planer på barn nu. Det beror delvis på att Patrik och jag bara varit tillsammans i 1½ år. Sedan så har Patrik 2 pluggår kvar innan han är färdigutbildad. Därefter ska han få tag på ett bra jobb. Jag vill gärna ha jobbat minst 3 år med min verksamhet innan det känns aktuellt. Vill ha en stabil grund ekonomiskt sett. Jag vill ha fler än ett barn men max 3 tror jag :)

Hur ofta "ska" man egentligen tvätta håret? Låter jag bli o tvätta håret på två dagar så blir det 'fett' eller hur man ska uttrycka det.. helt platt o tråkigt. I övrigt har jag hört av frissan att mitt hår har "fina" hårstrån, hur ska jag göra för o liva upp det? Du ska tvätta håret så sällan som möjligt för att håret skall få leva sitt egna liv så gott det går. Vatten torkar ut håret! Att ditt hår blir fett beror på att håret är vant att bli tvättat ofta. Försök avvänja håret genom att tvätta det en dag efter du egentligen behöver. Om du känner dig ofräsch så kan du använda torrschampo för att få bort den feta ytan. Du kommer aldrig kunna ändra kvalitén på dina hårstrån, däremot kan du använda produkter som lyfter håret och verkar förtjockande. Du kan även göra slingor för att få mer strävhet och därmed volym i ditt hår.

Har du något bra tips på bra hårprodukter när man ska utomlands? Gärna något du kan spraya i håret på stranden som skyddar men som det inte blir fett av. Revlon's sunscreen är riktigt bra och fungerar som skydd för sol och saltvatten. Du hittar den här.
Hur lång är du? Jag är 153 cm KORT.
Skostorlek? 34-36, beroende på fabrikat.
Förebild? Gud vilken bra fråga. Ingen aning faktiskt, har nog ingen förebild.
Vad har du för bil? Haha, jag har en svart Skoda Fabia- 08.
Sen undrar jag om du slingar ditt hår eller färgar hela? Lite olika från gång till gång. Oftast så lägger jag bara lite färg uppe vid benan sen får resten sköta sig självt. 
Hur tänker du med hår till hösten? Färger och så? Neutrala jordnära toner. Djupt, lyxigt har jag som ledord.


Kommentarer
Postat av: Frida

så jädra snygg bild!!!!

2010-08-23 @ 08:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback