Hårtrender 2010



Några som har frågat mig om 2010års hårtrender. Det är något som jag kan väldigt mycket om. Ibland känns det som man vet för mycket och att det därför är svårt att plocka ut favoriter men jag ska ge det ett försök iaf. Jag hoppas att det uppskattas av många!
Jag reser en del som frisör. Senast var jag i Madrid. Det är otroligt inspirerande och man lär sig väldigt väldigt mycket när man är nere på kollektionsvisningar. Ska dela med mig av det.

Överlag så tycker jag att man kan inspireras av trender. Man kan plocka ihop det man själv gillar och göra ngt eget utav det. Jag tycker inte att man ska känna sig tvungen att se ut på ett visst sätt för att passa in etc. Detta är bara trender. Vad som gäller just nu. Som frisör så vill jag plocka fram det bästa hos kunden. Alla klär inte i allt, och det måste man ha överseende med. Jag kan tala folk tillrätta men jag tänker aldrig neka någon något.

Hoppas ni förstår mig där.
Well, lets get started.


Det vi ser i kollektionen är sensualitet, nostalgik och 70-80-tal. Vågiga hår, med obestämda former. Hår och makeup presenterar helhetskänslan hos personen. På klädfronten ser vi mycket transperanta och lätta plagg som blandas ut med hårdare och grövre detaljer. Det fina pur-pur möter den hårda rockmystiken. Man ska tänka romatik och vintage. En rå yta. Håret ska ha en tydlig design. Färgen svart hägrar tillsammans med accentfärger i guld och silver. Undervårkanten är det som vanligt pastellfärgernas återkomst. Våga att blanda ut dem med det svarta råa och du kommer känna dig helrätt.




FLÄTAN

Flätorna kommer igen och är med på banan mer än någonsin. Det ska helst vara en stor tjock fläta på ena sidan av ansiktet. Det känns naturligt och sensuellt. Det här kommer bli en storslagen hit! Tänk på att flätan ska vara lös och ostylad.





LÅNGT VÅGIGT HÅR

Ännu en trend som påminner om naturen och det romantiska 40-talet. Blanka, lagda vågor eller de lite mer hårda, hämningslösa vågorna- du bestämmer! Mittbena eller sidbena.






BACKSLICK

Backslicket kom tillbaka till oss i slutet av 2009. Under 2010 kommer ni absolut se mer av det. I detta kommer du känna dig Rock-Chic. Väldigt lättstylat. Kamma håret bakåt med gelé, and you´re set and done!




KNUTAR, TVINNINGAR, UPPSÄTTNINGAR

Elegans, romantik och en viss charmig flirt. Ledord för att ta dig till den rätta uppsättningen. Våga prova, det går inte fel.
Även knuten håller i sig från 2009. Nu ska den vara stramare och högre upp på hjässan än någonsin tidigare.






ROSETTEN

Rosetter och håraccessoarer överlag kommer gå långt i år. I vår ska rosetterna vara färgglada och stora.





FÄRGER

Vilken färg man ska ha på håret tycker jag är väldigt individuellt. Det ska vara något man trivs med. Jag brukar förespråka att bara välja färger som är max 2 steg ljusare eller mörkare än ditt egna utgångsläge.
Inga konstiga kontraster eller skrika färger. Mjuka toner som reflekterar varandra och plockar fram dina drag.
Det ska se naturligt ut.



Förhoppningvis var detta lite inspiration till er där ute! Jag svarar gärna på frågor om ni undrar något!
Ha de gott!!!


Kommentarer
Postat av: Liv

Grymt bra inlägg!! Mer sånt =) ! Blir så inspirerad av alla bilder.. älskar flätorna.. exakt så jag vill se ut i vår!!

2010-02-15 @ 12:41:35
URL: http://perssonliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback