Helggott!



Himmelskt god kycklinggryta!




5 kycklingfiléer
knappt 1 kryddmått cayennepeppar
1/2 msk curry
2 pressade vitlöksklyftor
1/2 strimlad purjo
1 strimlad röd paprika
1 strimlad grön paprika
1/2 dl tomatpuré
1 msk soya
3 dl vispgrädde
1 burk creme fraiche
salt, svartpeppar

Skär kycklingen i kuber. Bryn och salta och peppra.Tillsätt purjo, paprika, vitlök, cayenne och curry. Bryn en stund. Tillsätt sedan tomatpuré, soya och grädde. Puttra lite försiktigt i ytterligare 10 min.
Tillsätt sist creme fraiche.

Servera med pasta, ris eller valfri potatis och sallad.
Hur enkelt och gott som helst!


Kommentarer
Postat av: Isak

Guld ! kan inte riktigt bestämma vilken av dom valfria potatisarna jag ska välja .... ja jag läser din blogg varje dag !

2010-01-31 @ 07:39:22
Postat av: Jill

hahaha isak! vf! :)

2010-01-31 @ 08:22:38
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Emma Andersson

Det lät gott, och det där receptet passar ju faktiskt vår lchf-kost också så det där ska jag nog göra till veckan! Kul med recept på bloggar. Hoppas du får en skön söndagkväll, själv ska jag skruva möbler hela kvällen.. Om vi nu kommer hem nångång :)

2010-01-31 @ 17:35:39
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback