Mitt 2009


4 januari idag och jag försöker tänka tillbaka på året som varit, 2009.

I början av maj åkte jag och 4 tjejkompisar till Turkiet för en vecka med sol och bad. Det var en lärorik resa och man kom hem med mycket i bagaget, inte bara en brunbränd hud. Vi hade kanonväder hela veckan och laddade batterierna ordentligt.





Sommaren fortlöpte, Patrik flyttade in hos mig, världens bästa pappa blev 50 år och till slut kom han till världen. Han som vi alla väntat på och längtat efter, Lowe. Min brorson, John och Jonnas guldklimp.





Hösten närmade sig. Vi gick på massor av lägenhetsvisningar och tillslut fick vi napp på den vi nu bor i. Planering och renovering var det som fanns i tankarna. Jag gav mig iväg på jobb i både Köpenhamn och i Madrid när vi var mitt uppe i allt kaos här hemma. Timingen kunde inte bli sämre, men ändå så är det 2 resor som var superbra och lärorika.





Jag sålde min etta, min allra första lägenhet. Där bodde jag i nästan 4 år. Det var en etta på ca 50 kvm.
Den renoverade vi också innan jag flyttade in. Alla rum, utom badrummet gjordes i ordning med nya tapeter, nytt golv och målade träpartier. Köket rustades upp med nytt kakel, spiskåpa och ny bänkskiva.





Vi flyttade in i vår numera nyrenoverade trea. Det kändes helt underbart och lyxigt att få det så fint! Renoveringen tog ca 1 månad och vi (pappa) gjorde allt själv.




Detta året har gått otroligt snabbt. Det har varit många vändningar, fram och tillbaka. 2009 har lärt mig mycket. Det har varit många svek från vänner och jag vet nu vilka som jag verkligen kan luta mig tillbaka emot, vilka som finns där oavsett hur mkt jag jobbar och eller kämpar på med mitt privata. De som inte bryr sig om mig, de som inte kan glädjas med mig, stötta mig och finnas där för mig. De är inga riktiga vänner. De är otacksamma och otroligt avundsjuka. Det spelar ingen roll hur mycket man anstränger sig, för man är inte god nog iaf. Ett ordspråk som stämmer bra är: Vänner som aldrig kan glädjas å dina vägnar är inga riktiga vänner.
Och med de orden sagda så går vi in i 2010 med lite mer självförtroende, lite mer glädje och ser framemot ett underbart år! ♥


Kommentarer
Postat av: Jonna

Klockrent inlägg! Kämpa vidare, jag finns alltid vid din sida, no matter what <3

2010-01-04 @ 16:12:40
Postat av: p

så kul att se bilderna på er trea, vi ska göra om köket nu, var det svårt? var köpte ni ert?

2010-01-04 @ 16:15:01
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: Jill

Jonna: I know :) love love love!



P: min pappa har satt ihop vårt nya kök. han är en händig man. själv satte jag ihop alla skåp, lådor osv. men att skära ut i arbetsbänken för häll och diskho och att sätta köket i själv väggen, njae, det vågade jag inte mig på själv!

vi köpte på ikea älmhult!



2010-01-05 @ 17:37:03
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Hockeymorsan

Vilket ljuvligt hem!!

2010-01-05 @ 20:09:08
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback