Quorn & Quinoasallad



Här kommer ännu ett mattips från mig. Quorn äts ofta här hemma. Det består av svampprotein. Svampprotein är huvudingrediensen i alla Quorn-produkter. Det är gjort av en medlem i svampfamiljen (som champinjoner och tryffel) och är ett högkvalitativt vegetariskt protein som har en naturligt låg fetthalt samt få kalorier. Det är rikt på kostfiber (viktigt för matsmältningen) och har de essentiella aminosyrorna som din kropp behöver, utan kolesterol eller transfetter. Quinoa innehåller en hög andel protein, är rikt på vitaminer, mineraler och andra nyttiga näringsämnen samtidigt är fetthalten och GI lågt. Quinoa är därför bra mat för atleter, överviktiga och alla andra. Det kan användas på samma sätt som ris och är dessutom utmärkt kall i sallader. Förstår ni hur nyttig och bra mat det här är??? Det tog mig exakt 15 minuter att göra denna salladen. Patrik älskar det, han säger att det slår allt. So here we go again.



♦ Quornbitar från Hälsans Kök (kostar ca 35kr) som steks i lite olja i 10 min. Krydda med paprika och citronpeppar.
♦ Quinoa kokas i 15 min.
♦ Grönt. Idag körde vi på tomater, paprika, avokado, isbergssallad, majs, kidneybönor och gurka.

Just lovely!
See you later :)

Kommentarer
Postat av: Uh-huh-me.com - Nettan

Åh sånt äter jag ofta, det är så nyttigt som du skriver och ändå så gott !

2010-01-03 @ 19:04:55
URL: http://uh-huh-me.com
Postat av: Jill

Ja det är helt klart gott!

2010-01-03 @ 22:45:19
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback