Svar på era hårfrågor!



Här kommer svaren på era frågor kring hår. Jag ger tips om vad ni kan använda för produkter. Samtliga produkter finns att köpa på vår onlineshop. Där har vi alltid över 30 olika erbjudanden och frakten är endast 29 kr. Beställer du för över 300kr så är det fraktfritt. Kolla in det! Helt gaaalna priser!


Har hört från många att man ska använda hårprodukter i ordningen schampoo-inpackning- balsam, men de flesta inklusive jag själv brukar ta inpackningen sist. anledningen till att man skulle ta inpackningen sist är då att en de öppnar upp hårstrået för att vårda det och ett balsam sluter igen det..stämmer det eller hur ligger det till egentligen?
Det du skriver först är helt riktigt. Man ska ta schampo, därefter inpacking (ca en gång i veckan) och slutligen balsam. Balsamet är en avslutande behandling på själva tvätten och stänger hårstrået. Det återställer även pH värdet i håret efter schampot. Dessutom skyddar det mot dagliga påfrestningar.

Hur är det med balsam, har hört att man inte ska ta det i hela håret så det kommer i hårbotten. Stämmer detta?
Om du var tvungen att säga ett budgetschampoo vilket skulle det bli då och vad tycker du om head and shoulder mjällschampooo?
Schampo ska du endast ha i hårbotten och balsam ska du endast ha i längderna. Budgetschampon har jag inga erfarenheter av. Jag förstår inte varför man ska köpa ett billigt schampo med dåliga råvaror när du kan köpa bra schampon billigt. Schampon du köper på salongen är dyrare men som jag skrev så är de mer koncentrerade och därför varar också produkten längre. I slutändan skiljer det alltså inte många kronor och då kommer du även ha ett betydligt bättre hår. Just nu har vi bra erbjudanden som exempelvis: köper man schampo så får man balsam på köpet. Schampo och Balsam 185kr tillsammans. 

 


















Vilket bra inlägg, tack! Jag skulle gärna vilja få en bättre kvalitét på mitt hår då jag just nu inte står ut med det. Kan knappt ha det utsläppt mer än ett oar timmar innan jag tröttnar och slänger upp det i en knut.  Mitt hår är lite självlockigt,ganska så tjockt, och många gånger väldigt torrt. Kolla in min dagens bild så får du kanske en uppftanning?!  Men sedan så har jag väldiga problem med min hårbotten då den är väldigt torr. Trodde inte att det var mjäll men det blir bara värre så det kanske ändå är det. iallafall så är jag vit i hårbottnen och snustorr. dessutom får jag ibland sk exsem som kliar och då kan det bli små "skorpor".  Skulle bli så otroligt tacksam om du kunde rekommendera något bra till mitt hår, även om vi inte ses i verkligheten...
Mitt drömhår är lite som blondinbella, volym och självlockigt.
Din blogg är super förresten!
Vad kul att du gillar bloggen. Det är ju svårt när man inte sett din hårbotten att avgöra vad som är felet. Men jag är nästintill hundra ändå att det bara är torrhet som resulterat i det vita. Försök att undvika att klia, det förvärrar bara och så börjar den där onda cirkeln och tillslut får man eksem. Använd ett milt schampo avsett för att lugna ner hårbotten. KMS HeadRemedy Dandruff är super. Det är ett schampo som är skonsamt mot hårbotten, lugnar och kyler ner, kontrollerar mjäll och ger en frisk hårbotten. Säkerställer en mild rengöring och fuktbalans i hårbotten. Eftersom du har så tjockt hår så är det viktigt att du inte tvättar håret för ofta, eftersom även det torkar ut. Använd en inpacking och ett balsam som ger mycket fukt. Jag rekommenderar att du använder balsam från KMS HeadRemedy Dandruff. Det behandlar och förebygger mjäll eller torr hårbotten. Lugnar och kyler ner.  Inpackningen från KMS Moist Repair är kanon för ditt hår. Du har ju ganska torrt hår och därför behövs det återfuktas så mycket som möjligt. Schampo 179kr, Inpackning 219kr, Balsam 219kr.



Jag har lockigt, torrt hår med mycket volym och jag gillar inte den där nytvättade, flygiga känslan. Finns det nån bra produkt som gör håret "skitigt och fett", haha!?
gillar din blogg btw!
Njae, en skitig effekt kan du absolut få genom produkter men det är svårt att få till det där feta. Men om du vill få bort flygigheten så skulle jag rekommendera silikondroppar. Lanza Healing Strength Neem Plant Silk Serum
är en underbar produkt som vi dessutom har på kampanj just nu. 139kr. (ord.pris 229kr.)


 

Fortsätt gärna att ställa frågor om ert hår!
Ha de gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback