THIS FEELING OUT OF ME


Jag kan inte riktigt förklara vad det är som kryper i mig. Känslan som säger till mig att göra si eller att göra så. Vad får mig till den jag är? Vad reagerar jag på? Ibland är man mörkrädd. Man har ingen känsla, ingen feeling över huvudtaget. Tur att jag är den som ser hoppet och glädjen i precis allt. Jag försöker hitta inspiration från allt. Varför är folk bittra? Avundsjuka? Det klär ingen. Det syns något så fruktansvärt mycket och man riktigt ser hur det plågar. Varför inte bara vara glad? Positiv och sprudlande energigivande? Tänk vad mycket vackrare du är när du ler. Du är som vackrast när dina bekymmer är som längst bort ifrån dig, när axlarna känns lätta och en fjäder känns vacker mot din hud. Fjäder. Aldrig negativ. Man ska inte vara negativ till det som livet har att erbjuda. Livet är för kort för det. Snart hänger man där, korsfäst. Kors. Vackert kors. Glädjen är det viktigaste vi har. Se inte dagen som en tyngd. Sprudlande. Vacker. Fjäder. Kors.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback