NEW HAIRCOLOR





Såhär ska mitt hår infärgas till hösten. Nu under sommaren så ska jag inte färga det alls :) Några av er sm undrat hur ofta jag färgar mitt hår och klipper mig. Jag färgar det ungefär var tredje vecka. Fråga mig inte varför för det har helt enkelt blivit en vana. Man har det så tillgängligt och det är viktigt att jag ser bra ut i håret för mina kunder. Klipper gör jag varannan månad ungefär, var åttonde vecka.

Till vardags sköter jag mitt hår på följande vis: Tvättar det var fjärde dag. Mitt hår blir väldigt skört av vattenslitaget, därför försöker jag undvika att tvätta det alltför ofta. Jag tvättar mitt hår för tillfället med Lanza Strength både schampo och balsam. Detta gör jag för att bygga upp håret inför sommaren och allt slitage som håret kommer att utstå när vi är utomlands i flera veckor. Jag gör inpackning en gång i veckan, då använder jag Alterna Caviar. Den bygger upp håret något helt sjukt mycket.

Efter duschen så trycker jag ut vattnet med en handduk, har aldrig en turban eftersom det sliter mycket på håret. Sen trycker jag in Orofluido i håret och väntar en stund innan jag borstar igenom det. Efter en kvart eller något så borstar jag försiktigt håret. Börjar i topparna och jobbar mig uppåt. Tänk på att håret är som skörast när det är blött. Därefter använder jag Lanza Thickening Treatment i hela håret och sedan fönar jag håret, alternativt låter det självtorka.

Jag gillar känslan på när håret ser stökigt ut och inte alltför perfekt så antingen så låter jag det bara vara sen eller så tar jag lite med en plattång och böjer till det. Jag har ett ganska lockigt hår, särskilt underhåret så låter jag det självtorka så blir det mycket fall på det, därför fönar jag oftast.





Schampo och balsam 199kr/st. Alterna Hair Masque 439kr. Orofluido 279kr. Thickening Treatment 189kr.

Några frågor?




Kommentarer
Postat av: Cassandra

Får jag fråga om du äter mycket onyttigt? Godis, chips, dricker läsk mm. Frågar eftersom det verkar som att du har en väldigt sund livsstil, hoppas du inte tar illa upp av frågan!



Gillar verkligen din blogg!

2010-05-11 @ 20:43:53
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja ha färgen som på bilden i detta inlägg. Är blondin just nu, men OTROLIGT trött på att vara det. Skulle det se bra ut, eller måste man vara mörk från början? Svara gärna här i kommentarsfältet:)

2010-05-11 @ 20:48:29
Postat av: E

Hej Jill!

Tvättar du bara ditt hår var fjärde dag!?

Men om du tränar då? Hur gör du då?



Tack för en kanon blogg! :)

Kram på dig

2010-05-12 @ 10:52:50
Postat av: Jill

Cassandra: Haha ja klart du får fråga det:) Jag äter bra mat och sunda alternativ. Chips äter jag nästan aldrig, läsk dricker jag nån gång i veckan. Godis äter jag nästan dagligen :) Kan inte och vill inte vara utan. Godis får mig att må bra och därför unnar jag mig det :)



Anonym: Det är jättesvårt för mig att svara på eftersom jag inte vet hur du ser ut och hur ljus du är i ditt utgångläge, vet ej vad du har för drag/mörka eller ljusa ögon/bryn osv. Men ofta kan man vara lite mörkare, dock får man checka lite innan ifall det är en guldig variant eller en kall variant man ska ha.



E: Hej!! Ja, jag tvättar mitt hår var fjärde dag. Ibland går det till och med en vecka. Jag blir inte svettig när jag tränar, blir givetvis varm men det rinner aldrig om mig och luktar aldrig så därför behöver jag inte tänka på det. Däremot så sprayar jag alltid i en styling tonic efter träningen för att få en fräsch nystart!



2010-05-12 @ 11:37:08
Postat av: Camilla

Hur mycket olja tar du till ditt hår? Mitt längsta hår är väl ca 1 dm nedanför axlarna.

2010-05-12 @ 14:11:01
Postat av: Anonym

Camilla: Jag tar bara en liten klick, som en femtiöring ungefär till hela håret. jag tar det i hela längderna. orofluidon är bra på det sättet att man aldrig behöver vara rädd för att håret ska bli flåtigt så man kan ta bra mkt mer än vad jag gör också utan att få ett dåligt resultat.

2010-05-12 @ 16:24:46
Postat av: Tanja

Orofluido er et fantastisk produkt. Jeg har netop bestilt omgang nummer 2 hos en dansk forhandler - til en suuuper pris!



Link: http://www.e-voks.dk/orofluido-beauty-elixir.html

Postat av: joohannie

Hej du som är frisör! tänkte kolla med dig om du vet någon bra hårinpackning? jag har blekt håret och plattat så mycket att de lossnar och faller av :( får nästan panik här, har slutat plattat och inte blekt håret på en månad och 2 veckor så ser helt ful ut i håret :( ientligen är jag brunett och lockigt hår, men jag vill ha rakt och blont hår :P hela motsattsen! :/ men var till en frisör butik och frågade dem rekomenderade någon dyr schampo och balsom för typ 500:- st :S och jag är en fattig student :( har du några tips?

mvh Johanna

2010-11-26 @ 19:47:52
URL: http://jooohannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback