HEMMA MED LUNGINFLAMMATION




Denna bilden tog jag direkt efter de kopplat på kanylen mest för att jag själv inte vågade kolla ner på armen eftersom jag är rädd för sprutor och för mitt egna blod plus att jag var svimfärdig. Tänkte att om jag ser hur det ser ut på bild så kan jag ju inbilla mig att det är någon annan och inte jag själv som ser ut sådär... Tur att det inte är jag som jobbar på sjukhus! ;-)

Jag mådde kass i torsdags, men jag kämpade som de senaste dagarna mig igenom även den arbetsdagen. När jag väl slutade, och skulle cykla hem, ja, jag skojar inte när jag säger att det säkert tog 15-20 minuter (normalt sett tar det max 3 min). Benen och armarna bara skakade och jag hackade tänder, trots massor med kläder. Men jag skulle ju till Sthlm, så jag började packa och dona, svimfärdig & lipfärdig om vartannat. Tog tempen som var över 40 grader vid det här laget. Patrik kom hem från sin träning och hade väldigt bråttom med att få ner mig till akuten. Jag var ju grön i ansiktet. 10 minuter senare hade jag en kanyl med dropp tillkopplat i armvecket och därefter togs bilden ovan. Sen blev jag körd i en sån där säng till röntgen, plåtades, åkte tillbaka till akuten igen. Där tog de ännu fler prover. Det är ett under att jag inte svimmade! De misstänkte att det var en infektion från Italien men där hade de fel för efter en stund fick jag veta att det var lunginflammation. Så då blev det rullstol upp till infektionsavdelningen. Jag kan inte minnas att jag någonsin känt mig så svag innan. Den natten sov jag ingenting. Regelbundna kontroller, antibiotika direkt in i blodet men de fick inte ner febern på mig förrän på morgonen därpå.

Nu är jag hemma. Känner mig väldigt trött och medtagen, men det är otroligt skönt att få vara hemma hos underbara Patrik (som inte ville lämna mig på sjukhuset utan ha en säng bredvid min ♥..) och Sambabus! Jag har ett väldigt tryck över bröstet och hostar ilsket hela tiden. Ibland kommer det även upp blod. Febern har gått ner lite och tidigare idag hade jag "bara" 38,6. Kommer fortsätta med antibiotikan här hemma och ska tillbaka till sjukan på tisdag för nya blodprover. Läkaren ville sjukskriva mig i 2 veckor, för att jag har ett fysiskt krävande jobb och det är farligt för mig att anstränga mig, då min vilopuls nu är väldigt hög. Minsta lilla ansträning nu så flåsar jag. Vad hände med konditionen liksom? ;-) Men jag kommer nog börja jobba så smått när jag känner att jag orkar! Time will tell. Blev nästan arg på honom (läkaren) när han sa att jag kommer känna mig dålig september ut..

Jag kurerar här hemma så hörs vi när vi hörs ♥


Kommentarer
Postat av: Frida

Du måste vara rädd om dig och lyssna på din kropp, det finns bara en Jill!! Ta det nu riktigt lugnt och tillåt dig att varva ner, läs en bra bok och mys med nära och kära!

2011-09-04 @ 10:14:47
Postat av: Elena

Va rädd om dig Jill. Inga pengar i världen är värda mer än din hälsa. Jag väntar tills du blir frisk innan jag klipper mig;)))Krya på dig

2011-09-04 @ 11:09:31
Postat av: ida

Stackarn ta hand om dig , ta de försiktigt låt kroppen vila upp sig ordentligt nu !

2011-09-04 @ 13:26:44
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Usch din stackare! Hoppas verkligen du blir bättre snart! Krya på dig!!! :) kramar

2011-09-04 @ 16:07:57
Postat av: Lindha

En stor krya på dig kram från mig, var rädd om dig nu och vila ut ordentligt!

2011-09-04 @ 16:09:41
URL: http://hemmahoslindha.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

KRAMA OM !!

...nu måste du börja lyssna på din kropp söta. du är ofta småsjuk men verkar inte vila ut ordenligt. sluta jobba alla sena sena kvällar och ta hand om dig. Massa KRYA PÅ DIG från mig.

2011-09-04 @ 17:16:57
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Usch och fy lider med dig, hoppas på att du blir frisk fort och att det inte är alltför tråkigt hemma under tiden :D

2011-09-04 @ 17:45:57
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: Sari

Usch så tråkigt! Hoppas att det inte tar alltför länge innan du blir bra igen. Krya på dig, kram!

2011-09-04 @ 18:43:46
URL: http://rodeogirl.blogg.se/
Postat av: Ida

Krya på dig!

2011-09-04 @ 20:25:17
URL: http://alittlebitmoreee.blogg.se/
Postat av: Mia

Hehe arbetaskadad som man är tycker jag det var en fin bild du tagit och lagt ut! Ser ut som en vanlig arbetsdag för mig :) hoppas du blir frisk snart, God bättring!!!! :) kra

2011-09-04 @ 22:44:55
Postat av: Meg

Usch vad jobbigt, krya på dig!!

2011-09-05 @ 13:56:47
URL: http://megs.blogg.se/
Postat av: Cissi

Usch vad LÄSKIGT!

Du kanske skulle ha varit hemma och vilat ändå (som vi skrev om förra veckan...)



KRYA PÅ DIG NU och hoppas du snart är på benen igen!



KRAM

2011-09-05 @ 15:35:21
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh vilken grej. Kast! Värsta är att man ofta blir sjuk när man jobbat hårt och tagit i och sen är ledig. Det suger. Hoppas du kan vila och ta det lugnt ett tag nu iallafall. Krya på dig!

2011-09-05 @ 20:49:49
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Oj! Din stackare. Men lyssna för allt i världen på din läkare och ta de lugnt. Krya på dej!!

2011-09-05 @ 21:49:18
URL: http://recently.se
Postat av: AMANDA FALK

2011-09-06 @ 18:24:46
URL: http://amandafalk.se
Postat av: AMANDA FALK

din stackare... krya på dig, hoppas det blir bättre och att du blir frisk snart!



jag vet hur det känns, har haft lunginflammation 3 gånger och nu i somras var den värsta av gångerna.. hade varit på partyresor i 6 veckor och nästan partar järnet varje natt och sen när jag kom hem var jag så sjuk så jag inte ens orkade gå upp ur sängen när jag var kissnödig. 10 dagar var jag totalt sänkt och sen gav jag upp och åkte till sjukhuset eftersom jag bara blev värre och då skällde de på mig för att jag hade fått så allvarlig lunginflammation och inte kommit tidigare till sjukhuset :( man tappar konditionen och syreupptagningsförmågan känns det som och det känns som jag aldrig tränat i hela mitt liv, orkar ingenting fortfarande :(



Hur som helst, hoppas du vilar ordentligt nu och lova mig att inte träna eller bli ritkgit anfådd för det sliter på lungorna och är farligt..Kram!

2011-09-06 @ 18:27:18
URL: http://amandafalk.se
Postat av: Jill

Tack Elena! Vad snäll du är! Då hinner du tänka igenom ditt stora beslut lite till. Eller du har kanske bestämt dig? :)



Tack Frida & Josefin också :)

2011-09-06 @ 19:01:06
URL: http://jillh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback